tirsdag den 19. januar 2010

The uprising

Det har inte skrivits mycket i den här bloggen.
Det är inte för att det inte finns saker att skriva om.
Det är för att det är svårt att skriva om det.
Det är en kamp.
Att gräva ner sig i denna könskamp, detta frihetskrig, denna identitetskris: ibland misstor jag mig själv och tänker att det är fel väg. Le och var glad, som en duktig flicka.

Men den här bloggen ska inte hjälpa mig att gräva ner mig, den ska hjälpa mig att gräva upp mig.

Inga ord förtjänar att vara instänga.
De gör de inte för att orden tillhör människor, och så länge vi håller orden i garderoberna kommer människorna hållas fänglsade där likaså.

Men danmark är tufft.
Eller det kanske inte ens är landet danmark som är tufft, det kanske inte är här kampen pågår. Kanske är det egentligen bara inom mig som det är tufft, motståndet tränger sig på mig och ger mig kväljningar.
"Det är så extremt svårt att göra sig förstådd", har jag tänkt en miljontals gånger sedan jag kom hit. Då undrar jag genast varför det är så viktigt att göra sig förstådd.

Kanske är det viktigare att bara göra sig hörd.
Så får folk tycka vad fan de vill.

1 kommentar:

  1. Emma, fortsätt skriva - det finns inte många som du! KÖR!

    SvarSlet